Friday 15 March 2013

Homemade Pretzel

Well well.. Akhirnya berjaya juga buat pretzel sendiri. Ni semua gara gara kawan aku nuon duk publish pretzel homemade dia dlm instagram. Mana bole tahan duk la teringat ingat auntie anne punya pretzel yg sungguh awesome tu. Maka dengan semangat waja nya aku pun pergila Tesco nak cari barang-barang. Puas la dok carik powder sour cream & onion tak jumpa-jumpa. Last last buat decision buat sendiri je la. Dah nama pun buat sendiri takdela jadi powder nya. Jadi macam butter je la. Bolehla, janji ada rasa yang sama. Resepi aku godek-godek kat dalam internet. Apa yang takda dalam internet ni kan. Menjadi juga cuma bila dah sejuk jadi liat. Mungkin sebab aku takde breadmaker, uli sendiri kan tu yang liat kot. Maka makan time panas-panas je. Satu adunan tu dapat banyak la pulak. Aku guna suku je adunan dapat 7 keping. Yang balance aku bungkus dengan cling wrap, letak dalam tupperware dan simpan dalam peti ais. Mana tau esok nak makan pretzel lagi kan.
Macam gini la rupa pretzel aku. Tak berseni, so sangat huduh.. Tapi sedappp.. Huhuhu

No comments:

Post a Comment